MÈTODE ÈXIT!
Des de l'eXtra!, volem potenciar l’autonomia i la motivació dels infants o joves, facilitant els processos d’aprenentatge entre iguals i l’acció tutorial. Per aquest motiu, treballem de manera inclusiva atenent les diferents necessitats a partir d’un Disseny Universal per a l’Aprenentatge (DUA) amb infants i joves de 6 a 18 anys.
Per tal d'aconseguir el què ens proposem, partim d'un conjunt d'estratègies, les quals podeu trobar a continuació. Podeu consultar les nostres tarifes aquí!
SISTEMA DE PUNTS
Dins del projecte utilitzem un sistema de punts per tal que els infants i joves es responsabilitzin de les seves accions. Poden aconseguir punts per l’assoliment d’objectius personals (que s’acorden amb l’educador/a de referència), les qualificacions, la resolució d’enigmes setmanals, l’esforç i la perseverança, generar bon clima, la motivació, l’autonomia, etc. També hi ha la possibilitat de restar punts per generar mal ambient, faltar al respecte, etc.
Per dur a terme el projecte fem servir l’aplicació ClassDojo que ens permet que cada infant i jove tingui un avatar amb el qual contem els punts.
Per saber-ne més: https://www.classdojo.com
PROJECTE VIA
El projecte V.I.A.! Voler, intentar,... assolir! consisteix en plantejar als infants i joves reptes cooperatius que han de complir en el temps aproximat d’un mes. Un cop complerts tenen accés al contingut d’una vitrina ubicada dins l’espai del centre la qual inclou material per la ludoteca, la biblioteca, el taller i la botiga de punts.
Mensualment, proposem un gran repte cooperatiu als infants i joves relacionat amb algun dels ambients del local. Tots els infants i joves han de participar d'alguna manera per tal d'arribar a complir-lo.
Aquests reptes estan pensats per motivar, per entendre la importància de l'esforç, per treballar necessitats que detecten els educadors/es i, sobretot, per divertir-nos fent reptes cooperatius.
Projecte premiat per:
AMBIENTS
El local de L'eXtra! és un espai obert amb un munt d'ambients dedicats a diferents disciplines on els infants i joves poden dur a terme reptes i activitats proposades pels educadors del centre.
Cada tarda l'infant agafa el seu passaport d'aprenentatge i es pregunta: Què m'agradaria fer avui?. Amb l'ajuda d'un educador decideix a quin o quins ambients vol anar i allà només ha d'agafar la llibreta de reptes i fullejar-la per trobar-hi un munt d'activitats que pot anar fent al llarg del curs.
Tenim 10 ambients i us en farem un petit resum:
L'ambient d'ARTS PLÀSTIQUES per fomentar l'art i la creativitat en els infants. Dibuixem, pintem, creem escultures... qualsevol activitat és bona si deixem volar la imaginació.
Una BIBLIOTECA on fomentem la lectura a través de jocs i ens relaxem una mica introduint-nos en un munt d'històries.
Un espai de CIÈNCIA i un de TECNOLOGIA on els experiments,
els ordinadors, el pensament lògic i el pensament més esbojarrat
en són els protagonistes.
Un gimnàs on l'ACTIVITAT FÍSICA és el important però no ens posem a córrer ni a fer flexions (si no és que tu vols) si no que ens proposem reptes com fer molts tocs amb una pilota o aprendre a fer malabars. La qüestió és moure'ns una mica!
També tenim un ambient de CONSTRUCCIÓ on tenim un munt de material per què els infants i joves puguin fer d'arquitectes, escultors o, fins i tot, de màquines de demolició.
La MÚSICA no hi pot faltar i és per això que tenim un espai amb instruments i un munt de reptes per fer música d'una manera diferent.
I la lògica és molt important és per això que tenim un espai d'ENGINY i un de JOCS DE TAULA on les neurones dels infants s'activaran per tal de poder guanyar, resoldre enigmes i divertir-se amb els companys i companyes.
Finalment, perquè pensar a vegades pot ser molt cansat, tenim un espai de CHILL OUT on podem descansar el nostre cervell amb activitats de relaxació.
TALLERS
Entenem que els infants i joves estan visquen una etapa plena de dubtes, preguntes i inquietuts, és per això que fem tallers mensualment per parlar de temes propers a ells.
Temes de gènere, cooperació, rascisme, assertivitat, competències emocionals, etc. Qualsevol tema que ens sembli interessant i que motivi als participants que hi hagi en aquell moment serà benvingut i el treballarem a través de jocs i actvitats participatives. D'aquesta manera tots els infants poden parlar i resoldre els seus dubtes en un espai proper i segur.